هر بار که با علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش صحبت میکنیم بحثمان به عدالت آموزشی، مدرسه تلویزیونی و بهتازگی مدرسه کنکور میرسد. همیشه یکی از مقولاتی که خیلی مورد انتقاد خانوادهها و رسانهایهاست موضوع تبلیغات مؤسسات کنکوری در رسانه ملّی است، اتفاقی که دو سالِ قبل حجم آن با بخشنامهای به نصف کاهش یافت.
همان موقع بحث اثر سوء حجم بالای برنامههای تبلیغات مؤسسات کنکوری مطرح شده بود، اما آن اتفاقی که باید تاکنون نیفتاده است و هنوز در بخشهایی دیده میشود مؤسسات خصوصی آموزشی بیش از اینکه مفهوم و محتوایِ آموزشی انتقال دهند خودشان را مطرح میکنند تا بتوانند از طریق محتوای آموزشی درست، نظر مخاطبان را به آموزشهای کنکوری جلب کنند.
عبدالعالی درباره عدالت آموزشی و جلوگیری از کاسبان آموزش اینچنین واکنش نشان داد که افراد و مؤسساتی که بهدنبال خلق ثروت و منفعت شخصیاند جایی در شبکه آموزش و تلویزیون ندارند.
وی به برقراری عدالت آموزشی در بحث کنکور هم واکنش نشان داد و گفت: شما درباره تبلیغات کنکوری در تلویزیون سؤال کردید که باید بگویم تلویزیون بهطور رسمی یک واحدی دارد به نام بازرگانی که کفش، پفک و خیلی از ابزار و لوازم و همچنین مؤسسات کنکوری را هم تبلیغ میکند، مسائل این بخش هیچ ارتباطی به مدیریت یک شبکه ندارد.
عبدالعالی تأکید کرد: فکر میکنم بهتدریج بهتر خواهد شد، اگر ما واقعاً به این سمت برویم که محتوای خوشمزه و جذاب و رایگان در تمام دروس ارائه دهیم چرا مخاطب ما برود به فلان مؤسسه که ۱۲۰، ۱۴۰ میلیون هزینه کند، عدهای به این سمت میروند و عدهای هم پولش را ندارند و بخواهند هم نمیتوانند بروند.
وی افزود: این نکته را بگویم زمانی که مدرسه کنکور روی آنتن است به هیچ وجه تبلیغ نمیرویم، از رئیس صداوسیما قول گرفتیم و نگاه ایشان بسیار مثبت است، چرا که گفتیم محتوای بسیار عالی از مدرسه کنکور ارائه بدهیم تبلیغ فلان مؤسسه هم پخش شود، مخاطب را دچار سردرگمی میکند، خوشبختانه ایشان پذیرفتند و هیچ تبلیغی از این جهت روی آنتن نخواهد رفت.
مدیر شبکه آموزش درباره اینکه همیشه دیده شده در میزگردها و گفتوگوهایی، برخی از مؤسسات کنکوری خودشان را روی آنتن تبلیغ میکنند، خاطرنشان کرد: الآن در شبکه آموزش تا جایی که به ما ربط دارد، این تبلیغات به صفر رسیدهاند، اما بخشی از آن ها به اداره کل بازرگانی ربط دارد که برخی از آن ها سالها با تلویزیون قرارداد تبلیغات دارند.
نظر شما